Laserbehandling

Laserbehandling i Laserklinikken Hørsholm

Laserbehandling

Laserklinikken hører under Lægeklinikken Hørsholm, og her tilbyder vi en række laserbehandlinger der, hvor behandlinger baseret på orthomolekylær terapi ikke helt er nok. Hvorvidt der er behov for behandlinger inden for othomolekylær terapi, eller der er behov for laserbehandlinger, det er en dialog, vi tager ved første konsultation. Lader du Laserklinikken hjælpe dig med en laserbehandling, vælger du en klinik, hvor du som patient er i centrum. Hos os kan du føle dig i sikre hænder. Vi har både erfaringen og kompetencerne til at hjælpe dig til en øget livskvalitet, ligesom vi også gør meget for at sikre dig så tryg en oplevelse som muligt.

Hvad er laserbehandling?

Når der anvendes en laser til behandling, er der tale om et yderst rent lys, hvilket dækker lys med kun én bølgelængde. Laser er en forkortelse af Light Aplification by Stimulated Emission og Radiation, hvilket betyder lysforstærkning gennem stimuleret udsendelse af stråling. Derved er der ved en laser tale om en lysforstærker, hvor strålingen ligger i det synlige område, eller en strålingsforstærker, hvor lyset ligger i de infrarøde eller ultraviolette områder.

Hos Laserklinikken benytter vi os udelukkende af Lav-energi laserbehandling også kaldet Low Level Laser eller LLLT. Denne behandlingsform kan især anvendes ved eksempelvis tinnitus, sårheling, muskelsmerter og slidgigt, hvor der er opnået særdeles gode resultater med laserbehandling. Laserbehandling er en både bivirknings- og smertefri behandlingsmetode. En metode, der på naturligvis trænger dybt ind i kroppens væv og går ind og stimulerer cellernes selvhelende mekanismer. På den måde er der her tale om en behandlingsmetode, der fremmer kroppens egen naturlige helingsproces, der gennem laserbehandling fremskyndes, ligesom kroppens immunforsvar styrkes.

Laserbehandling hos Laserklinikken

Laserbehandling er derfor til dig, der ønsker at få din fulde mobilitet igen og en øget livskvalitet. I mange tilfælde kan laserbehandlinger også være med til at mindske smertetilstande, der er enten akutte eller kroniske. Hvor mange behandlinger, du har brug for, afhænger naturligvis af din problemstilling, og hvad du søger hjælp til. Derfor vil behandlingen også variere fra patient til patient alt efter problem og grad heraf. Vi anbefaler dog mellem 3-10 laserbehandlinger alt efter din problemstilling, hvoraf hver behandling er af mellem 8 og 30 minutters varighed. Typisk arbejder vi med en varighed af 20-30 minutter, da hver behandling er afhængig af dosis.

I nogle tilfælde kan det ske, at laserbehandling ikke er nok. Særligt når det kommer til kroniske smerter og andre smertelidelser, er det ikke altid, at vores laserbehandling kan fjerne lidelserne. I disse tilfælde kan laserbehandlingen kombineres med enten konventionel medicinsk behandling eller orthomolekylær behandling. Ved kombination af to typer behandlinger ser vi ofte langt bedre resultater, hvilket sikrer dig en langt bedre livskvalitet.

Uanset hvilken type behandling vi skal hjælpe dig med, kan du være helt sikker på, at vi kan hjælpe dig med at finde den rette behandling til netop din lidelse eller sygdom. Vi sørger altid for et tæt samarbejde mellem os og dig og holder dig løbende informeret om forløbet, så du kan føle dig i helt trygge hænder.

Laserklinikken